نویسنده های کوچولو

به یاد دوران بچگی

نویسنده های کوچولو

به یاد دوران بچگی

خبر فوری: اطلاعیه جدید سازمان هدفمندسازی یارانه ها

در پی صحبت های اقای احمدی نژاد مبنی بر اینکه درصد عظیمی از الودگی هوای تهران به علت تنفس تهرانی هاست ستاد هدفمندسازی یارانه ها طی بیانیه ای اعلام کرد:
به اطلاع ملت شریف ایران میرساند از این پس نفس کشیدن تهرانی ها طبق سهمیه بندی این ستاد صورت خواهد گرفت.
افراد تا پنجاه سال در هر دقیقه بیست نفس
افراد بالای پنجاه سال در هر دقیقه سی نفس
تبصره 1: افرادی که در دهک پنجم و پایین تر هستند می توانند از ده نفس اضافی بهره مند گردند.
تبصره 2: افراد تحت پوشش کمیته امداد می توانند با در دست داشتن مدارک خود از سهمیه بندی هایی طبق جدول این کمیته بهره مند گردند

نابغه هایی که کودن شمرده می شدند !!!

۱- آلبرت انیشتن: در کودکی دچار بیماری دیسلسیک بود. یعنی معنی و مفهوم کلمات و عبارات را درست تشخیص نمی داد. معلم آلبرت انیشتن او را عقب مانده ذهنی، غیر اجتماعی و همیشه غرق در رویاهای احمقانه توصیف می کرد، ضمنا وی دوبار در امتحانات کنکور دانشگاه پلی تکنیک زوریخ مردود شد!!

۲- توماس ادیسون: که معلمانش از آموزش او در مدرسه عاجز مانده بودند در تمام طول تحصیل کم ترین نمره ها را از درس فیزیک می گرفت ولی همین شخص بعدها موفق شد بیش از هزار وصد و پنجاه اختراع به جامعه بشریت عرضه کند که بیشتر آنها در زمینه علم فیزیک بوده است!!

۳- بتهون: معلم او می گفت در طول زندگیش “اوچیزی یاد نخواهد گرفت”

۴- پیکاسو: یکی از معروفترین نقاشان جهان بدون کمک و حضور پدرش که در زمان امتحانات کنارش می نشست نمی توانست در درس هایش نمره قبولی کسب کند!!

۵- هیلتون: که مالک بیش از ۳۰۰ هتل در سرتاسر دنیاست در دوران کودکی برای گذران زندگی مجبور بود کف سالنها و هتل ها را طی بکشد!!

۶- جیمز وات: که مخترع ماشین بخار بود فردی کودن توصیفش می کردند!!

۷- امیل زولا: نویسنده بزرگ فرانسوی دانش آموزی تنبل بود که در مدرسه از درس ادبیات معمولا نمره صفر می گرفت!

۸- ناپلئون بنا پارت: مدرسه خود را با رتبه ۴۲ به عنوان یک دانش آموز غیر ممتاز ترک کرد!!

۹- لویی پاستور: در مدرسه یک محصل متوسط بود و در دوره لیسانس در درس شیمی بین ۲۲ نفر رتبه ۲۲ را کسب کرد!

فال روز یکشنبه ۳۱اردیبهشت سال۱۳۹۱

فروردین: همچنانکه خورشید تا ماه آینده به پرتو افشانی در سرتاسر جوزای پرشتاب ادامه می‌دهد، شما نیز می‌توانید انرژی بیشتری از خود به اطراف ساطع کنید. امروز همچنانکه ستاره بخت شما یعنی بهرام در مقابل زحل قرار گرفته است کار عاقلانه‌ای که می‌توانید بکنید این است که به صورت جدی برای دستیابی به هدفهایتان تلاش کنید. برای حرکت کردن به جلو فرصت را از دست ندهید.

اردیبهشت: شما در حال وارد شدن به ماهی از سال هستید که این ماه توجه عقلانی بالاتری را نسبت به ماه قبل می‌طلبد، و نیاز خواهید داشت که نسبت به شغلتان توجه بیشتری داشته باشید. زمان بیشتری را برای سازماندهی کردن هزینه‌های شخصی و خوشایندتر کردن محیط پیرامونتان اختصاص دهید. تنبل نباشید و خودتان را از دست فعالیتهای یکنواخت روزمره رها سازید؛ قدری ریسک کردن برایتان خوب است، اما خیلی هم نسبت به بازده کارتان دلخوش نباشید.

خرداد: این ماه ماه تولد شما می‌باشد ‌پس از این روزها استفاده کنید تا به خودشناسی برسید و تصمیم بگیرید به کجا می‌خواهید بروید. حس کنجکاوی تشدید یافته‌تان به منزله سرمایه‌ای برای شماست، پس در سئوال کردن در مورد عقیده و نظر دوستانتان تردید نداشته باشید. فراموش نکن که با سئوال کردن فقط نصف راه را طی کرده‌اید. شما باید شنونده‌ای با ذهن باز باشید تا بتوانید تجربه‌های ارزشمندی کسب کنید.

تیر: هنگامی که خورشید وارد ماه جوزا می‌شود لازم است که شما همکاریهای قبلی‌تان را تمام کنید. پروژه‌هایی را که در فصل زمستان شروع کرده بودید الان باید در حال تکمیل شدن باشند. تقویم عادی را فراموش کن؛ سال شما در حال نزدیک شدن است، پس همان طور که فصل تابستان از راه می‌رسد شما هم باید آماده باشید تا هرکاری را که می‌خواهید انجام دهید با روشی جدید شروع کنید.

مرداد: تقویم اجتماعی شما نشان دهنده این مطلب است که این ماه، ماه پر از جنب و جوش و فعالیت در سال برای شما می‌باشد. بخشی از انگیزه اصلی شما می‌تواند این باشد که شما اکنون نمی‌خواهید تنها باشید. همکاری کردن با یک گروه برای شما از اینکه به راه خودتان بروید جالبتر است. به منظور اینکه بتوانید بهترین بازیکن تیمی در حد امکان باشید مسائل شخصی خودتان را هم بیان کنید.

شهریور: خورشید ماه جوزا در دهمین خانه شغلی ماه تولد شما قرار گرفته است و با اینکه شما در معرض توجه همه هستید، احساس دستپاچگی می‌کنید. شما به طور ناراحت کننده‌ای از فداکاریهای شخصی که برای روشن نگه داشتن چراغها در مسیر کاری شما لازم هستند آگاه می‌شوید. به محدودیتهایتان فکر کنید و تصمیم بگیرید که برای داشتن امنیت مالی و موفقیتهای حرفه‌ای از چه چیزی حاضرید چشم پوشی کنید.

مهر: شما فرصت رشد کردن در امری را داری که شما را فراتر از محدودیتهای خود خواسته خودت دام می‌اندازد. وقتی که خورشید به سمت نشان‌های یکی از ماهها حرکت می‌کند، به طور طبیعی با نشانه ماه شما هماهنگ می‌شود. حتی اگر نمی‌توانید مسافرتی حقیقی داشته باشید، حداقل در ذهنت به جاهایی که می‌خواهی سفر کن. به منظور بهتر ساختن زمان حال از عقاید جدید استقبال کنید، فلسفه‌های دیگر را یاد بگیرید و در مورد علوم متافزیک مطالعه کنید.

آبان: اکنون خورشید به سوی هشتمین خانه صمیمت در ماه شما حرکت می‌کند، و می‌تواند فعالیتهای اساسی شما را فعال و غنی سازد. شما معمولاً دوست دارید بفهمید که چه کاسه‌ای زیر نیم کاسه است، چه چیزی در این راز نهفته است، و  در سمت دیگر ماه چه خبر است. خودشناسی با تحقیق کردن در مورد خود انسان به دست می‌آید. از کلام استفاده کنید تا راه ورود را بیابید، اما سپس از احساستان استفاده کنید تا به جوهره واقعی برسید.

آذر: امروز که ماه تأثیر پذیر در نشان شما قرار گرفته است شما نسبت به همیشه حساس‌تر شده‌اید. درضمن الان که خورشید در هفتمین خانه شریکان شما قرار دارد، تأکیدها می‌تواند روی شخص دیگری باشد، بنابراین یک تضاد به وجود می‌آید. شما چگونه می‌توانید نیازهای شخصی خودتان را بیان کنید درحالی که برای رابطه‌های دوستی مهم احترام زیاد قائل هستید؟ فراموش نکنید، صادق بودن با خودتان به این مفهوم نیست که افراد دیگر را فرا‌موش کنیم.

دی: اکنون که خورشید وارد ماه جوزا شده و برای چهار هفته در این ماه می‌ماند، نورافشانی آن شما را از وظایف عادی و روزمره زندگی آگاه می‌سازد. حتی اگر الان شما فردی تک رو هستید، اکنون زمان تنها به مسافرت رفتن نیست. اگر شما اخیراً یک رابطه دوستی جدید را شروع کرده‌اید یا انگیزه پیدا کرده‌اید که اینک رابطه جدیدی را شروع کنید فقط این اطمینان را کسب کنید که هیچ کدام از نیازهای شما بی‌اهمیت پنداشته نمی‌شود.

بهمن: خورشید همچنانکه در مسیر برج جوزا حرکت می‌کند یک هماهنگی معنوی برای شما می‌آفریند. در حالیکه شما بسیار به فعالیتهای شخصی اخیرتان متکی هستید، روزهای هفته مطمئناً برای شما واضح و روشن باقی خواهند ماند. از روابط متقابل شادی که فرصتها برایتان می‌سازند لذت ببرید، برای آنکه این ماه مسائل جدی برای شما بسیار آسان می‌شود.

اسفند: از زمانیکه شما تصمیم گرفته‌اید خودتان را به جریان روزمره زندگی بسپارید انرژی آسمانی برج جوزا برای شما می‌تواند کاملاً خسته کننده باشد. در این ماه خورشید معمولاً بیشتر از آن چیزی که شما اغلب می‌خواهید یا نیاز دارید به شما اطلاعات می‌دهد. حواستان جمع باشد؛ مشکلات سر بر می‌آورند و شما را از توجه کردن به مسائل معنوی باز می‌دارند. اگر شما با داده‌های بسیار زیاد سردرگم شده‌اید به طبیعت پناه ببرید و یا به گوشه امن خانه‌تان بروید.

داستان کوتاه و بسیار جالب (بشنو و باور نکن)

در زمان‌های‌ دور، مرد خسیسی زندگی می کرد. او تعدادی شیشه برای پنجره های خانه اش سفارش داده بود . شیشه بر، شیشه ها را درون صندوقی گذاشت و به مرد گفت باربری را صداکن تا این صندوق را به خانه ات ببرد من هم عصر برای نصب شیشه ها می آیم .

از آنجا که مرد خسیس بود ، چند باربر را صدا کرد ولی سر قیمت با آنها به توافق نرسید. چشمش به مرد جوانی افتاد ، به او گفت اگر این صندوق را برایم به خانه ببری ، سه نصیحت به تو خواهم کرد که در زندگی بدردت خواهد خورد. باربر جوان که تازه به شهر آمده بود ، سخنان مرد خسیس را قبول کرد. باربر صندوق را بر روی دوشش گذاشت و به طرف منزل مرد راه افتاد.

کمی که راه رفتند، باربر گفت : بهتر است در بین راه یکی یکی سخنانت را بگوئی. مرد خسیس کمی فکر کرد. نزدیک ظهر بود و او خیلی گرسنه بود . به باربر گفت : اول آنکه سیری بهتر از گرسنگی است و اگر کسی به تو گفت گرسنگی بهتر از سیری است ، بشنو و باور مکن.

باربر از شنیدن این سخن ناراحت شد زیرا هر بچه ای این مطلب را می دانست . ولی فکر کرد شاید بقیه نصیحتها بهتر از این باشد.همینطور به راه ادامه دادند تا اینکه بیشتر از نصف راه را سپری کردند . باربر پرسید: خوب نصیحت دومت چه است؟

مرد که چیزی به ذهنش نمی رسید پیش خود فکر کرد کاش چهارپایی داشتم و بدون دردسر بارم را به منزل می بردم . یکباره چیزی به ذهنش رسید و گفت : بله پسرم نصیحت دوم این است ، اگر گفتند پیاده رفتن از سواره رفتن بهتر است ، بشنو و باور مکن. باربر خیلی ناراحت شد و فکر کرد ، نکند این مرد مرا سر کار گذاشته ولی باز هم چیزی نگفت.

دیگر نزدیک منزل رسیده بودند که باربر گفت: خوب نصیحت سومت را بگو، امیدوارم این یکی بهتر از بقیه باشد. مرد از اینکه بارهایش را مجانی به خانه رسانده بود خوشحال بود و به مرد گفت : اگر کسی گفت باربری بهتر از تو وجود دارد ، بشنو و باور مکن مرد باربر خیلی عصبانی شد و فکر کرد باید این مرد را ادب کند بنابراین هنگامی که می خواست صندوق را روی زمین بگذارد آنرا ول کرد و صندوق با شدت به زمین خورد ، بعد رو کرد به مرد خسیس و گفت اگر کسی گفت که شیشه های این صندوق سالم است ، بشنو و باور مکن. از آن‌ پس، وقتی‌ کسی‌ حرف بیهوده می زند تا دیگران را فریب دهد یا سرشان را گرم کند ، گفته‌ می‌شود که‌ بشنو و باور مکن.

 

یک سال گذشت این هم نشدیم...

ته دیگه طلایی رنگ خوشمزه هم نشدیم دو نفر سرمون دعوا کنند

شلغمم نشدیم یکی کوفتمون کنه خوب شه.....!!

ویرگول هم نشدیم هر کی بهمون رسید مکث کنه

قره قوروتم نشدیم دهن همه رو آب بندازیم

لاک پشتم نشدیم گشت ارشاد نتونه به لاکمون گیر بده

خربزه هم نشدیم هر کی می خورتمون پای لرزش هم بشینه

موبایل هم نشدیم ، روزی هزار بار نگامون کنی

پایان نامه هم نشدیم ازمون دفاع کنن

دریاچه ارومیه هم نشدیم دورمون حلقه انسانی تشکیل بدن

آهنگ هم نشدیم ، دو نفر بهمون گوش کن

مانیتور هم نشدیم ازمون چشم بر ندارن......!!!!!

شریعتی صبح تا شب سیگار میکشید همه میگفتن: بابا از فکرشههه ، شریعتییییییی ، از روشنفکریشهههههه ، حالا میری مغازه کبریت واسه خونه بخری همه میگن سیگاری بدبخت ، شریعتی هم نشدیم لاقل هر کار میکنیم بگن این میفهمه چیکار میکنه

به استاد میگم استاد شما که 9 دادی حالا این یه نمره هم بده دیگههههههههه ، یک نگاه عاقل اندر دیوانه کرد دست گذاشته رو دوشم میگه برو درس بخون پسرم ، استادم نشدیم شخصیت کسی رو خورد کنیم

کیبورد هم نشدیم ملّت به بهانه تایپ یه دستی به سر و کلمون بکشن.....

کلاه هم نشدیم ملت رو سرگرم کنیم

ای خدااااااا! بختک هم نشدیم بیفتیم رو ملت

تام و جری هم نشدیم زندگیمون سرتاسر هیجان باشه

نون هم نشدیم یکی از روی زمین ورداره بوسمون کنه

ای کی یو سان هم نشدیم تف بمالیم کف کلمون ، همه چی حل شه
مهر جانماز هم نشدیم بوسمون کنن

فلش مموری هم نشدیم حافظه مون زیاد باشه

معادله هم نشدیم ، کلی آدم دنبال این باشن که بفهمنمون و حداقل دو نفر درکمون کنن

کتابم نشدیم حداقل دوست مهربان بشیم

ماکسیما در افغانستان حدود 6 میلیون تومانه ، افغانی هم نشدیم بتونیم ماکسیما بخریم
.!!!......
علف هم نشدیم حداقل به دهن بزی شیرین بیایم

عروسک هم نشدیم یکی بغلمون کنه

شارژر هم نشدیم بقیه رو شارژ کنیم

شامپو هم نشدیم ملت تو کفمون بمونن

توپ فوتبالم نشدیم 22 نفر بخاطرمون خودکشی کنن

گلدونم نشدیم یکی یه گل بهمون بده

کبری هم نشدیم تصمیماتمون رو تو کتاب ها بنویسن

کوزت هم نشدیم آخرش خوشبخت شیم

مهران مدیریهم نشمدیم همه بخاطر دماغمون بشناسنمون

فرهنگ لغت حیف نون – ( طنز )

Damn You All = دم همتون گرم

 

Suspicious =به لهجه اصفهانی: ساس از بقیه ی حشرات جلو تر است !

 

Acer =ای آقا! 

 

Welcome =دهن لق

 

Accessible =عکس سیبیل

 

See you later =لات تر به نظر میای

 

Velocity =شهری که مردم آن از هر موقعیتی برای ولو شدن استفاده می‌‌کنند

 

Good Setting= آن سه چیزِ نیک را گویند: گفتار نیک – کردار نیک – پندار نیک

 

Above Border = فرامرز

 

Business=اشاره به بوزینه در گویش اصفهانى !

 

Subsystem = صاحب دستگاه

 

Savage Blog = ساوجبلاغ

 

Comfortable = بفرمایید سر میز

 

Jesus =در اصفهان به بچه گویند که دست به چیز داغ نزند

 

Long time no see = دارم لونگ می‌‌پیچم، نگاه نکن

 

Categorize = نوعی غذای شمالی که با برنج و گوشت گراز طبخ می‌‌شود

 

Insecure = این سه نابینا

 

Hairkul = آنکه روی شانه‌‌هایش مو دارد

 

Piece of a man who owns a locker = مرتیکه لاکردار

 

Watergate =دروازه دولاب

 

Manual =من و بقیه

 

UNESCO= یونس کجاست؟

 

Refer =فر کردن مجدد مو

 

Finland = سرزمینی که مردمانش مشکل گرفتگی بینی‌ دارند

 

Latino = لات بازی ممنوع

 

Johnny Depp =قاتل افسرده

 

Godzilla = خدای استفاده کردن از مرورگر موزیلا

 

Betamethasone = منطقه اى در معرض بتا و از این دست امواج

 

MissCall =دختر نا بالغ را گویند

 

Legendary = دارهٔ محافظت از لجن و کثافات شهری

 

Cambridge = شهری که تعداد پلهایش انگشت شمار است

SMS نوزده ساله شد

بر اساس اطلاعات ویکی‌پدیا external link، اولین SMS یا پیام کوتاه در دسامبر سال ۱۹۹۲ بود که توسط Neil Papworth به‌کمک یک کامپیوتر شخصی برای Richard Jarvis تحت شبکه GSM شرکت Vodafone ارسال شد. پیام ارسال شده هم این بود: "کریسمس مبارک". از آن زمان تا کنون ۱۹ سال می‌گذرد و امروز، سالگرد ۱۹ سالگی SMS در دنیاست!اما تکنولوژی اس‌ام‌اس قدمت بیشتری دارد؛ یعنی حدود ۲۷ سال و از آن زمان تا کنون، این فناوری با پشت سر گذاشتن یک مسیر طولانی و در کنار کاربران باعث شده است تا پیام‌های مختلفی تحت شبکه‌های متنوع موجود در دنیا ارسال شود.

تنها در سال ۲۰۱۰ ارسال SMS باعث درآمد ۱۱۴.۶ میلیارد دلاری در سراسر جهان شده است. ولی به‌نظر می‌رسد این تنها اول راه است. کارشناسان عقیده دارند طی ۵ سال آینده، شبکه‌های موبایل بیش از ۷۲۶ میلیارد دلار از طریق ارسال پیام‌های کوتاه به‌دست می‌آورند. این موضوع در حالی است که سرویس‌های مختلف دیگری از طرف شرکت‌ها برای تغییر شیوه و فناوری ارسال SMS ایجاد شده‌اند اما ظاهرا این موضوع کماکان رویه سود دهی خود را حفظ خواهد کرد. 

 

ما نیز  این‌روز  را به شما عزیزان تبریک می گوییم. ۱۹ سالگی SMS بر شما مبارک!

 

پایان دنیا در سال ۲۰۱۲ ؟!

تاکنون فیلم‌های مختلفی درباره پایان دنیا ساخته شده که هر یک داستان خود را تعریف می‌کنند؛ اما اخترشناسان از شواهدی از برخورد یک کوتوله نارنجی با خورشید وجود دارد که ممکن است پایان کار دنیای ما باشد.

به احتمال زیاد، چشم‌انداز سیاره ما در طی ۱٫۵ میلیون سال آینده دستخوش تغییر خواهد شد. بر اساس جدیدترین یافته‌های ستاره‌شناسان، ۸۶ درصد احتمال دارد که یکی از ستارگان همسایه ما به نام گلیس ۷۱۰ (Gliese 710) با ابر پیرامون منظومه شمسی برخورد کند. این برخورد احتمالا باعث پرتاب دنباله‌دارهای فراوانی به سمت زمین خواهد شد.

به گزارش پاپ‌ساینس، وادیم بابیلف از رصدخانه پالکویی سنت‌پترزبورگ روسیه گفت این تنها برخوردی نیست که خورشید ما در آینده نزدیک (البته در مقیاس کیهانی!) با آن مواجه خواهد شد. وی داده‌های چندین پایگاه اطلاعاتی اخترشناسی را با یکدیگر ترکیب کرده و حداقل ۹ ستاره دیگر را یافته است. برخی از این ستاره‌ها پیش از این حرکت خود را به سوی خورشید آغاز کرده‌اند و برخی دیگر در آینده نزدیک این کار را انجام خواهند داد.

 

اطلاعات مربوطه به گلیس۷۱۰ که یک کوتوله نارنجی است، با اندازه‌گیری سرعت و موقعیت حدود صدهزار ستاره به‌دست آمده که در فهرست ماهواره هیپارخوس در سال ۱۹۹۷ / ۱۳۷۶ منتشر شده است. به‌روز کردن داده‌های هیپارکوس در سال ۲۰۰۷ / ۱۳۸۶ به بابیلف اجازه داد تا احتمال برخورد این ستاره را با منظومه شمسی محاسبه کند.

طوفانی از دنباله‌دارها که پس از این برخورد به سمت زمین حرکت می‌کنند، مشکلی جدی را به وجود خواهد آورد. همچنین تکه‌های سست یخ درون دنباله‌دارها ممکن است کابوس خطرناک‌تری نسبت به خود شهاب‌سنگ‌ها باشند و بعضی دانشمندان که پیشبینی کرده اند این موضوع شاید منجبر به پایان دنیا در سال 2012می شود. دانشمندان هنوز نمی‌دانند که چطور باید با مشکل احتمالی ای تکه یخ‌ها مواجه شوند.

ممکن است پیش‌بینی بابیلف در حد یک پیش‌بینی باقی بماند و زمین از این حادثه جان سالم به در ببرد. در این صورت دانشمندان زمان کافی دارند تا برای برخورد اجتناب‌ناپذیر کهکشان آندرومدا در ۴٫۵ میلیارد سال دیگر راه‌حلی پیدا کنند

چگونه بفهمیم شخصی به حرف‌های ما گوش می‌دهد؟

دانشمندان کشف کردند که پلک زدن می‌تواند به عنوان یک نشانه در مورد

 

بی‌توجهی دیگران به ما در هنگام صحبت کردن ، مورد استفاده قرار گیرد.


دانشمندان کشف کردند شما با توجه به تعداد پلک زدن یک شخص می‌توانید

 

متوجه شوید که آیا او به سخنان شما گوش می‌دهد یا این که در حال فکر کردن به موضوع دیگری است.


تحقیقات نشان می‌دهد بستن چشم‌ها بیش از حد معمول نشانه آن است

 

که فرد در حال فکر کردن به چیز دیگری است و توجهی به شما ندارد.


دکتر دنیل اسمیلک عصب شناس از دانشگاه واترلوی کانادا که این تحقیقات را

 

 انجام داده است در این باره گفت : ما معتقدیم زمانی که شما مشغول فکر کردن

 

 راجع به موضوعی می‌شوید، به طور ناخودآگاه ورودی اطلاعات را تنظیم می‌کند ، بنابراین

 

 سعی می‌کنید با افزایش سرعت بستن چشمانتان اطلاعات کمتری را به سمت مغز خود سرازیر کنید.


این تحقیقات با هدف شناسایی مغز انسان انجام شده است.

 

برای تست کردن این نظریه ، از ۱۵ داوطلب خواسته شد یک کتاب را از روی صفحه نمایش

 

کامپیوتر بخوانند و در همان لحظه یک سنسور حرکات چشم آن‌ها را زیر نظر گرفت.


این کامپیوترها در فاصله‌های زمانی متفاوت بوق می‌زدند و در این هنگام دانشمندان

 

میزان تمرکز هر فرد را روی خواندن چک می‌کردند.


دانشمندان متوجه شدند افرادی که در حال فکر کردن به موضوع دیگری هستند

 

 نسبت به افرادی که تمرکز روی کار خودشان دارند بیش‌تر پلک می‌زنند.


این تحقیقات در نشریه علوم روانشناسی به چاپ رسیده است.