نکات بهداشت دندان و انواع ونیر لمینت کامپوزیت بهتر بشناسید

روکش پرسلن لمینت چیست روکش پرسلن چیست پرسلن لامینیت ونیر مزایا معایب عوارض

نکات بهداشت دندان و انواع ونیر لمینت کامپوزیت بهتر بشناسید

روکش پرسلن لمینت چیست روکش پرسلن چیست پرسلن لامینیت ونیر مزایا معایب عوارض

لمینت دندان چقدر ماندگاری دارد ایا تا اخر عمر با ما خواهد ماند

لمینت دندان علاوه بر ظرافت و زیبایی منحصر به فرد، دارای روکش های بسیار قوی هستند که برای بازگرداندن فرم و رنگ دندان های شما مفید هستند. متریال به کار رفته در طراحی این روکش دارای رنگی شبیه به رنگ طبیعی دندان ها ظاهری زیبا و بسیار طبیعی به دندان ها می بخشد.اصلاح طرح لبخند نیز با استفاده از لمینت های دندان انجام می شود که قبلاً توضیحات مفصلی در مورد آن ارائه شده است.یکی از مهم ترین علل خرابی لمینت سرامیکی، بیماری لثه است که به دلیل نگهداری نامناسب و بهداشت نامناسب دهان ایجاد می شود.لمینت سرامیکی نیازی به روش های نگهداری خاصی ندارد و مراقبت مشکلات خاصی برای بیماران ایجاد نمی کند. به عنوان مثال، در هنگام ورزش یا فعالیت شدید نیازی به محافظت ندارید. از آنجایی که به طور طبیعی به دندان ها چسبیده است، از استحکام و مقاومت کافی برای تحمل شرایط سخت دندان های طبیعی برخوردار است.



لمینت  کامپوزیت و سرامیکی چیست





لمینت  کامپوزیت و سرامیکی چیست :


کامپوزیت دندان نوعی لمینت است که از ماده نرمی استفاده می کند که دقیقاً همرنگ دندان های بیمار است. دندانپزشکان می توانند این مواد را در یک جلسه قالب گیری و روی دندان های بیمار نصب کنند. لمینت سرامیکی پوششی نازک و پیش ساخته است که به دندان های بیمار می چسبد و به زیبایی آن ها کمک می کند. ساخت این لمینت ها و نصب آن بر روی دندان های بیمار حداقل به دو جلسه نیاز دارد. زیرا در ابتدا پزشک باید روکش مناسب دندان های بیمار را انتخاب کند و به اصطلاح قالبی بسازد. فرآیند ایجاد لمینت سرامیکی پس از قالب گیری تا یک هفته طول می کشد و در نهایت بر روی دندان های بیمار نصب می شود. و قیمتش هم بالا تر است.



لمینت دندان چقدر ماندگاری دارد




لمینت دندان چقدر ماندگاری دارد :


طول عمر لمینت دندان به عوامل مختلفی  مثل برند، مراقبت پس از لمینت  بستگی دارد.به طور معمول، لمینت ها بسته به جنس و برندشان 11 تا 21 سال عمر می کنند، اما رعایت چند نکته می تواند عمر لمینت شما را افزایش دهد البته بستگی به دندان طرف مابل هم دارد چون برخی از دندان همه سالم نیستند یعدی شخص مسواک درست حسابی نزده و دندان های ان زرد شده است و این یعدی این دندان با کسی کخ در طول عمر خود از دندان خود به درستی مراقبت کرده و کاملا سالم است فرق دارد پس اگر دندان شخص سالم باشد وقتی لمینت شود و بهداشت هم رعاتی کند بدون شک بالا 20 سال عمر خواهد کرد اما اگر شخص از قبل دندان زرد و درستی نداشته باشد و لمینت کند و باز هم بهداشت را رعایت نکند امکان خرابی دندان دارد و طبیعتا لمینت عمر کمتری خواهد کرد.




چه زمانی لمینت نیاز به  تعویض دارد :


در صورتی که لمینت، بر اثر ضربه خوردن و یا سایر عوامل، دچار لب پر شدگی پوسیدگی دندان های زیر لمینت از دیگر عوامل می باشد که در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و یا بر اثر برخی بیماری ،  لثه دچار مشکلات می شود. یکی از این مشکلات تحلیل رفتن و یا عقب نشینی کردن لثه می باشد در صورتی که دندانپزشک نتواند لمینت کردن را بر اساس سلیقه و نیاز بیمار، انجام دهد ممکن از بیمار ان را تعویض کند




لمینت دندان چقدر ماندگاری دارد ایا تا اخر عمر با ما خواهد ماند



 جمع بندی :


برای بالا بردن عمر دندان طبیعی یا لمینت شده خود از نخ دندان و مسواک و اب نمک استتفاده نمایید البته اگر لمینت کرده اید حتما از پزشک نوع مسواک نخ دندان و دهان شویه بپرسید.

لمینت پرسلن مناسب چه کسانی نیست + مزایای استفاده از لمینت پرسلن چیست

در اول مقاله لابد بگوییم درمان زیبایی یک دندان تیره تنها یک چالش بزرگ برای پزشک دندانپزشک است. کزیت سرامیک دندان - ثبات رنگ ، استحکام ، طول عمر بالا ، ظاهر زیباست روکش دندان لمینت  برای زیبایی ظاهری یک یا چند دندان استفاده می شود. روکش ها پوسته های بسیار نازک ، چینی یا رزینی میباشدئ که برای رنگ و شکل دلخواه سفارشی شده اند. آنها برای تغییر شکل دندان های شکسته ، نامرتب یا نامنظم به سطح دندان متصل می شوند و همچنین راه حلی برای دندان های تغییر رنگ داده می کنند که به درمان های سفید کردن سنتی پاسخ نمی دهند. بیماران دارای روکش معمولاً ظاهر طبیعی دندان را دارند که توسط لثه به خوبی تحمل می شود و همچنین در برابر لکه هامقاوم است.مزایای ونیرهای کامپوزیت  این است تا بتوانید به لبخند زیبایی که همیشه می خواهید برسید. 

 

لامینا در لاتین به معنی برگ است. این روشی است که در آن از دست دادن بافت سالم دندان به حداقل می رسد و تنها با نازک شدن سطح دندانها 0.3-3.7 میلی متر بدون برش دندان انجام می شود. لمینت های پرسلن اخیراً به دلیل کیفیت بالای زیبایی از محبوبیت بالایی برخوردار شده اند. لمینت های طولانی مدت در موارد لکه دار شدن دندان ها که با روش سفید کردن قابل تغییر نیستند ترجیح داده می شوند. آنها همچنین نتایج زیبایی را برای مواردی که مشکلات در شکل و فرم دندان ها مشاهده می شود یا هنگام ایجاد فاصله بین دندانها مناسب هستند.

 

 

خدمتتان عارض هستیم دندان های لمینت از نظر جنس و روش ساخت با روکش های چینی کلاسیک متفاوت است. در روکش های چینی ، لازم است سایشی بین 2-2.5 میلی متر در تمام سطح دندان ایجاد شود ، در حالی که برای دندان های چند لایه فقط 0.5-1 میلی متر سایشی در سطح جلوی دندان ها کافی است. در برخی موارد نیازی به سایش برای دندان های لمینت نشده نیست. پرسلن های مورد استفاده برای لمینت ها دارای ویژگی های برجسته ای در مقایسه با پرسلن هایی هستند که با روکش کلاسیک استفاده می شوند و نتایج بسیار خوبی را از نظر زیبایی ارائه می دهند.

 



پشیمانی از لمینت دندان


اگر لمینت بی کیفیت باشد و دندانپزشک کارش را درست انجام ندهد:


پشیمانی از لمینت دندان شاید به سراغ برخی ها میرود چون  اگر کسی که این کار را انجام بدهد و کارش را درستا بلد نباشد میتواند ندان شما  ظاهر مصنوعی و بزرگ بنظر  برسد . در این مورد انچه تاثیر گذار است، کیفیت و دقت  فرد مورد نظر است اگر دقت نمایید برخی افراد وقتی لمینت میکنند دندان انها زیبا تر نمیشود البته اگر پوسته ونیر ظرافت و ضخامت مطلوبی داشته باشد، باعث بیرون زدگی دندان نخواهد شد  و همه چیز بستگی به شخصی دارد که این کار را انجام میدهد پس حتما قبلش بسیار تحقیق نمایید



لمینت دندان برای چه مواردی مناسب است

 

 

لمینت دندان برای چه مواردی مناسب است :

روکش های دندان به سطح دندان شما متصل می شوند تا رنگ اصلی را بپوشانند. مزیت استفاده از روکش دندان این است که نیازی به آسیب زیاد به ساختار دندان ندارد. روکش ها برای بهبود رنگ ، شکل ، هم ترازی دندان ها استفاده می شوند. همچنین می تواند شکاف ها را ببندد ، دندان های غیر طبیعی را تغییر شکل داده و دندان های ترک خورده ، لکه دار یا فرسوده را برطرف کند ، دندانهای لمینت شده توسط بیمارانی که می خواهند دندانهایی با ظاهر زیبا و انتظارات زیبایی بالا داشته باشند ترجیح داده می شود. به طور خاص ، لمینت راه حل بهینه برای مواردی است که شامل تغییر رنگ دائمی به دلیل استفاده از آنتی بیوتیک ، کوچک شدن کوچک ، مشکلات شکل یا شکل ، خرد شدن یا شکستن دندان ها ، ظاهر غیر یکنواخت و همچنین درمان بیش از حد پرکننده ها یا کانال درمانی است.

 



روش درمان لمینت دندان چگونه است



نحوه روش درمان لمینت دندان چگونه است:


در ابتدا اندازه گیری های دهان به همراه ضبط ویدئو و عکس از بیمار انجام  خواهد شد. بعدش ضبط و اندازه گیری ها به آزمایشگاه ارسال می شود. بر اساس شکایات و انتظارات بیمار ، یک مطالعه "ماکت" آماده خواهد شد که از طریق آن می توان درمان را مطابق با این درخواست ها از پیش آزمایش کرد. این ماکت ها قرار می گیرند. دندانپزشک محترم  و بیمار  گرامی این دندانهای تازه آماده شده را از نظر ظاهر ، زیبایی و عملکرد ارزیابی می کنند. پس از انجام اصلاحات لازم برای برآوردن انتظارات و درخواست های بیمار ، شکل نهایی شکل می گیرد و روکش لمینت روی دندان ها چسبانده می شود.

 

 

هنگام استفاده از دندان های لمینت شده چه نکاتی باید رعایت شود

 

 

هنگام استفاده از دندان های لمینت شده چه نکاتی باید رعایت شود:

بیمار محترم و گرامی  باید به طور مرتب صبح ها روکش ها را با حرکات دایره ای مسواک بزند و برای مراقبت های لازم از دندان های معمولی ، نخ دندان معمولی را استفاده کند.    از دهانشویه ها می توان برای تکمیل مراقبت های منظم دهان استفاده کرد.    از دندان های دارای روکش لمینت برای گاز گرفتن و جویدن غذاهای سفت استفاده نشود.    فرقی ندارد لمینت شما ثابت باشد یا از جایی خرید لمینت متحرک دندان  انجام داده باشید بهرحال  در هنگام استفاده از هر دو باید بیشتر از قبل مراقب دندان خوب باشید و سعی نمایید همیشه دان های خود را تمیز و بهداشتی نگه دارید نکتهبعدی این است که مقاله های مربوط به لمینت دندان را خوب مطالعه نمایید تا دچتار مشکل نشوید چون شما بهراحتی میتوانید در گوگل هر مطلب را که بخواهید سرچ و در مورد ان اطلاع کسب نمایید.

 

 

دوام روکش لمینت چقدر است

 

 

دوام روکش لمینت چقدر است:

کسانی که از مراقبت های دهانی رضایت بخشی برخوردار هستند و از توصیه های دندانپزشک خود پیروی می کنند ، می توانند سال ها از دندان های لمینت شده خود استفاده کنند. از آنجا که پرسلن از مواد بسیار مقاوم ساخته شده است ، پوشیدن لمینت ها مشکلی نخواهد بود.

 

مزایای واقعی لمینت دندان چیست

 

 

مزایای واقعی لمینت دندان چیست:

  لمینت دندان طوری طراحی شده است که جلوه ای بسیار طبیعی در رنگ و فرم دلخواه داشته باشد. بیمار لبخند شادتر و مطمئن تری می زند.    ساییدگی دندان بسیار کمتر از روکش های معمولی پرسلن مشاهده می شود در حالی که استفاده از آن نیز راحت تر است. در حین صحبت هیچ مشکل آوایی ایجاد نمی شود.    پرسلن تهیه شده بسیار محکم است در عین حال بسیار محکم به دندان ها می چسبد.    هیچ تغییر رنگی مشاهده نمی شود.    دندان های لمینت شده در برابر سایش مقاوم هستند و می توان سالها به راحتی از آنها استفاده کرد.    از آنجا که سطح لمینت صیقلی و صاف است ، هیچ گونه تغییر رنگی در اثر موادی مانند سیگار ، چای یا قهوه ایجاد نمی شود.

 

 

تفاوت لمینت های چینی و روکش ها در چیست :

در روکش های پرسلن ، تمام سطوح دندان ها ساییده می شوند. در ورقه های چینی ، فرسایش (سایش) روی دندانها فقط به ناحیه قدامی دندان محدود می شود. این به محافظت بیشتر از بافت سالم دندان کمک می کند ، به ویژه در درمان هایی که برای اهداف زیبایی برنامه ریزی شده اند. در ورقه های چینی ، معمولاً درد وجود ندارد یا کمی وجود دارد ، زیرا اچ (سایش) حداقل است. گاهی اوقات نیازی به بیهوشی نیست

 

 

مزایای استفاده از لمینت پرسلن در  چیست:

برای درمان کافی است که فقط در سطح جلوی دندان ساییدگی کمی ایجاد شود. در طول عمل ، فرم های طبیعی دندان های شما را می توان تا حد زیادی حفظ کرد. پرسلن های مورد استفاده مقاومت بالایی در برابر سایش دارند. لمینت های پرسلن وقتی به سطح دندان چسبیده می شوند دوام بیشتری پیدا می کنند. هیچ تغییر رنگی در مواد در طول زمان مشاهده نمی شود. پرسلان مورد استفاده با سطح صیقلی آماده می شود. به این ترتیب مشکلات رنگ آمیزی که ممکن است بر روی محصولات با خواص رنگ آمیزی (عوامل رنگ آمیزی دندان) مانند سیگار (سیگار کشیدن) ، (نوشیدن) چای و قهوه ایجاد شود ، به حداقل می رسد. تغییرات برنامه ریزی شده در دندان ها قبل از عمل طراحی می شود. یک ماده تمرینی بر روی این طرح آماده می شود و بیمار از نتیجه عمل برنامه ریزی شده مطلع می شود. در صورت لزوم ، می توان قبل از شروع فرایند ، روی طرح هماهنگ شد.

 

 

لمینت پرسلن برای درمان کدام دندان مناسب است

 

 

لمینت پرسلن برای درمان کدام دندان مناسب است :

از لامینت های پرسلن می توان برای تنظیم ویژگی های شکل دندان استفاده کرد. مخصوصاً برای کشیدن طول دندانها و بستن فاصله بین دندانها ترجیح داده می شود. درمان حداقل مشکلات شکستگی ، ترک خوردگی یا ساییدگی در سطح جلویی دندان یا در ناحیه برش را می توان با لمینت های پرسلن انجام داد. می توان از آن برای تغییر دائمی ویژگی های رنگ دندان هایی استفاده کرد که توسط عوامل خاصی رنگ شده اند یا دارای رنگ ژنتیکی تیره هستند. در افرادی که حداقل تراکم جمعیت وجود دارد ، می توان از لامینت پرسلن به عنوان جایگزینی برای درمان ارتودنسی با برخی از سایش های لازم استفاده کرد. از لمینت های چینی می توان در طراحی لبخند برای تنظیم مشخصات لبخند استفاده کرد.

 

 

 

 لمینت پرسلن مناسب چه کسانی نیست  :

در صورت وجود بیماریهایی که باعث از بین رفتن بافت مینای دندان می شوند ، میزان و کیفیت بافت روی سطح دندان برای چسباندن لامینت های چینی کافی نیست. علاوه بر این ، در دندانهایی با تغییر رنگ بیشتر ، لامینت پرسلن ممکن است برای پنهان کردن کامل این رنگ کافی نباشد. در این موارد ، از آنجا که نمی توان از روش لمینت پرسلن استفاده کرد ، باید روش های جایگزین درمان مورد ارزیابی قرار گیرد. افرادی که عادت های بدی مانند جویدن ناخن ، جویدن مداد ، دندان قروچه یا فشردن فک دارند ، فشار زیادی روی ناحیه مورد استفاده قرار می دهند. علاوه بر این ، در افرادی که مشکلات فک دارند که فک پایین در جلو قرار دارد یا دندان ها رو به رو بسته شده اند ، توزیع نامتناسب وزن روی دندان ها اتفاق می افتد و شانس موفقیت درمان کاهش می یابد. در بیماران مبتلا به این مشکلات ، زیرا ممکن است دوام استفاده را تحت تاثیر قرار دهد ، در صورت لمینت پرسلن ، ابتدا باید علل اصلی مشکلات را درمان کرد.

 

 

 

درمان روکش چینی معمولاً در 2-3 جلسه انجام می شود :

ین فرایند بسته به تعداد دندان های تحت درمان و وضعیت این دندان ها ممکن است متفاوت باشد. در اولین جلسه درمان ، لثه بدون هیچ گونه عملی روی دندان ها ایجاد می شود. ظاهر مورد نظر که در نظر گرفته شده بود تا در پایان عمل به دست آید ، بر روی مدلی بدست آمده از عایق دندان طراحی شده و قالب برای مرحله تمرین آماده می شود. در جلسه بعدی ، ظاهر برنامه ریزی شده در پایان ، با قالب آماده شده روی بیمار تمرین می شود. اگر تمرین خوب پیش برود ، سطوح جلویی دندان ها ساییده می شوند تا محلی برای لمینت پرسلن آماده شود. از آنجا که سایش در این درمان حداقل است ، عمدتا هیچ دردی احساس نمی شود. در صورت لزوم ، می توان از بی حسی موضعی برای جلوگیری از احساس درد بیمار استفاده کرد. پس از سایش ، اندازه گیری جدیدی (تصور) برای ایجاد مدلی که از آن لمینت پرسلن تهیه می شود ، ایجاد می شود. لامینت موقت روی سطح دندان چسبیده تا روزی که لمینت پرسلن متصل شود. به این ترتیب ؛ از احتمال حساسیت در دندان ها جلوگیری می شود ، از مشکلات زیبایی که ممکن است در جلسات میانی ایجاد شود جلوگیری می شود. وقتی لامینت های پرسلن آماده می شوند ، سازگاری آنها با دندان بررسی می شود و با چسب های مخصوص به دندان می چسبد.

 

 

باندینگ دندان در مقابل روکش دندان: 

نزدیکترین مقایسه باندینگ دندان ، روکش دندان است. آنها در بسیاری از جنبه ها مشابه هستند اما تفاوت های قابل توجهی را نیز نشان می دهند. ابتدا ، از نظر آماده سازی ، روکش دندان نیاز به آماده سازی دندان دارد. این بسیار کم است اما حفاری بر روی سطح صورت برای این روش ضروری است زیرا روکش های چینی یا سرامیکی مقدار زیادی را نشان می دهند ، بنابراین برای ساخت مناسب ، کاهش کمی لازم است. بنابراین ، هرچند حداقل ، سطحی از دندان وجود دارد که باید آسیب ببیند ، و این مشکلی در باندینگ دندان ایجاد نمی کند ، زیرا ممکن است هیچ گونه کاهش دندان انجام نشود. رزین کامپوزیت فقط لایه لایه شده و در بالای سطح صورت دندان شکل می گیرد تا تحول لازم را ایجاد کند.یک مزیت بزرگ که با انتخاب این نوع روکش های دندانی از آن بهره مند می شوید کارآیی است. کل روش فقط یک نوبت به شما می دهد که فقط 3 تا 5 ساعت روی صندلی دندانپزشکی طول می کشد. فقط در عرض چند ساعت می توانید به راحتی یک لبخند جدید و بهبود یافته داشته باشید. همچنین ، درمان هیچ گونه وقفه ای ندارد. پس از اتمام روش ، خوب است بروید. در واقع می توانید با داشتن روکش های کامپوزیت لمینت در زمان زیادی صرفه جویی کنید.

 

 

ایا ونیرهای کامپوزیت لمینت قابل ترمیم هستند

 

 

ایا ونیرهای کامپوزیت لمینت قابل ترمیم هستند :

با گذشت زمان ، آسیب به روکش دندان شما می تواند کاملاً اجتناب ناپذیر باشد. سپس دوباره لازم نیست روکش های کامپوزیت لمینت شده خود را جایگزین کنید. دندانپزشک زیبایی ما Bondi beach می تواند آنها را ترمیم کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع روکش های دندانی این است که عملاً قابل ترمیم است. هنگامی که قسمتی از روکش های شما شکسته یا خرد می شود ، رزین کامپوزیت بیشتری می توان اضافه کرد و روی ناحیه آسیب دیده قالب زد تا روکش های دندان در بهترین حالت خود قرار گیرند.روکش لمینت پرسلن را می توان سالها با مراقبت مناسب از دهان استفاده کرد. دلیل این امر این است که آنها از پرسلن تولید می شوند که کیفیت بالاتری نسبت به سایر سیستم های چسبی دارد. آنها در برابر لکه و خوردگی مقاوم تر هستند. برای افزایش طول عمر باید به مراقبت های دهان و دندان تأکید ویژه شود. علاوه بر این ، باید از گاز گرفتن غذاهای سفت و عادات بد مانند جویدن ناخن خودداری کنید.

 

 

سخن پایانی نویسند سایت :

اگر به دنبال جایگزینی برای تاج دندان  هستید ، روکش دندان ممکن است برای شما مناسب باشد. اگر بین دندان ها یا دندان های خود شکاف ، بریدگی ، شکل نامنظم یا نامناسب دارید ، روکش ها می توانند به شما کمک کنندمراقبت خاصی برای روکش دندان لازم نیست و مسواک زدن و نخ دندان معمولی را می توان بلافاصله از سر گرفت. از آنجا که روکش ها معمولاً در طول دو نوبت قرار می گیرند ،امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.