Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

حرکات کششی برای گرم کردن تیراندازی با کمان



              سلام 



             این یک فایل مربوط به بخشی از یک کتاب تیراندازی با کمان است که به گرم کردن اختصاص دارد. در این فایل هم کشش ایستا و هم پویا وجود دارد. می توانید فقط کشش ایستا را انجام بدهید و هم هر دو را. به یاد داشته باشید که طبق تحقیقی که در پست قبلی بود گرم کردن با کشش پویا به صورت خاص اثر منفی روی رکورد شما دارد با وجودی که کشش ایستا اصلا تاثیری روی رکورد ندارد. 


            فایل را از اینجا دانلود کنید. 



نتایج تحقیق در مورد روش های گرم کردن در تیراندازی با کمان


            سلام 


             همانطور که گفته بودم مقاله ای را پیدا کردم در مورد اینکه بالاخره در ورزش تیراندازی با کمان، گرم کردن کششی بهتر است یا جنبشی؟ (یا همان ایستا و پویا) همانطور که نتایج تحقیقات نشان داده بود برای ورزش هایی مثل دومیدانی یا بسکتبال و هندبال، گرم کردن پویا نتایج بهتری می داد چون عضله ها را برانگیخته می کرد و اینطوری ورزشکاران آماده تر به زمین مسابقه می رفتند. اما در تیر و کمان هم آیا همینطور هست؟


           خوب باید بگم که نتیجه تحقیقی که در ماه مارس 2021 در آنتالیای ترکیه انجام شده چیز دیگه ای می گوید. خوب در این تحقیق به طور خلاصه 15 مرد و 15 زن که در تیراندازی متوسط بودند انتخاب شدند. روند تمرینی اینطوری بود که آنها بعد از دویدن و گرم کردن معمول تیراندازی، به سه گروه تقسیم شدند. دسته ای که هیچ حرکت اضافی دیگه ای انجام نمی دادند و مستقیم سراغ تیراندازی می رفتند، دسته دوم 5 حرکت کششی انجام می دادند و دسته سوم 5 حرکت جنبشی و بعد تیراندازی می کردند که البته 10 اند 3 تیر و مسافت 18 متر انتخاب شده بود. نتیجه این شد که با توجه به گروه شاهد، انجام حرکات کششی هیچ تاثیری روی نتیجه تیراندازی و رکوردها نداشت اما گروهی که حرکات جنبشی انجام داده بودند، رکوردهای پایین تری ثبت کردند. 

              

            با توجه به نتیجه این تحقیق و با استناد به آن می شود گفت که همان تمرینات کششی را با خیال راحت انجام بدید و از انجام حرکات جنبشی به طور خاص در تمرین اجتناب کنید مگر اینکه آن ها را با حرکات کششی ایستا ترکیب کنید وگرنه احتمالا نتیجه معکوسی در رکورد خودتان می گیرید. 


            البته معلوم نیست چرا در این آزمون اول ورزشکارها خودشان را گرم می کردند بعدا حرکات کششی ایستا و پویا را انجام می دادند؟ احتمالا به خاطر گروه شاهد که قرار بود همراه آن ها تیراندازی کنند. نتیجه مطالعه خیلی بهتر می شد اگر ما گروه هایی را داشتیم که فقط با حرکات کششی و یا جنبشی گرم می کردند و بعد نتیجه مشخص می شد. ولی به هر حال نتایج گویا است. در ضمن همانطور که قبلا در یکی از پست ها گفتم، تمرینات SPT هم می تواند برای گرم کردن مورد استفاده قرار بگیرد. 


             در هر صورت اگر خواستید مقاله را بخوانید می توانید از اینجا دانلود کنید. 




تفاوت بین گرم کردن پویا و ایستا



        سلام 



            این پست در مورد تفاوت های گرم کردن ایستا و پویا است. خوب ما در کتب فارسی کشش ایستا و پویا را به ترتیب با عنوان گرم کردن و حرکات کششی و جنبشی می شناسیم. در این دو مقاله ای که من خواندم به صورت مرتب و یکپارچه این جمله به چشم می خورد که گرم کردن پویا و حرکات جنبشی خیلی بهتر از انجام حرکات کششی هستند چون بهتر عضلات را گرم می کنند و باید حتما حرکات جنبشی یا کشش پویا را قبل از تمرین و حرکات کشش ایستا را بعد تمرین برای سرد کردن در نظر بگیریم اما مثال هایی که وجود دارد برای ورزش هایی مثل بسکتبال و فوتبال و دوی سرعت و اینها است و نه تیراندازی. احتمالا همه ما ترکیبی از این دو حرکات کششی را انجام می دهیم . مثلا خود من اول حرکات کششی ایستا و بعد پویا را انجام می دم. به همین دلیل این مقاله را همینجا داشته باشید تا مقاله ای را که در مورد کشش ایستا و پویا در تیراندازی هست را ترجمه کنم و در اختیارتان قرار بدم. اینطوری مطمئن تر هست. 


          متن این مقاله را از اینجا دانلود کنید.  



گرم کردن در تیر و کمان (پیشنهاد اول)



            سلام 



            این مقاله از سایت ارچری 360 ترجمه شده و در مورد نحوه گرم کردن است. خوب احتمالا به تعداد مربی ها، روش های مختلف گرم کردن داریم اگرچه بعضی حرکات در همه آن ها مشترک هست. به همین دلیل تصمیم گرفتم چند مدل مختلف گرم کردن را در وبلاگ بگذارم و شما هم می توانید از این حرکات برای گرم کردن خودتان استفاده کنید. 


         مقاله از را از اینجا دانلود کنید. 



حافظه حرکتی



             سلام 



              

     این پست در مورد حافظه حرکتی است. این مقاله هم خیلی تخصصی نیست و به زبان ساده است. حداقل من نتونستم مقاله ای مرتبط با حافظه حرکتی تیراندازی با کمان و تحقیقی در این مورد پیدا کنم. اما در مورد ورزش های دیگری مثل بسکتبال یا تنیس و یا حتی مهارت های دیگه مثل پیانو زدن هم مطالبی وجود دارد که قاعدتا ترجمه آن ها چندان تفاوتی برای ما ایجاد نمی کند. به هر حال شما می توانید این مقاله را از اینجا دانلود کنید.